צורכים הרבה אלכוהול? כנראה שאתם פשוט חכמים יותר

יובל פוגל2 דקות קריאה
אם אתם צורכים יותר אלכוהול יש לנו בשורה טובה
שתף:

בימים אלו אנו נחשפים להמון חדשות העשויות להעיק על מצב רוחנו, ולאן שלא נפנה – נוכל למצוא משהו שלילי שמתרחש בעולם, ובארצנו בפרט. בכתבה זו רצינו להביא אל פתחכם גם קצת חדשות טובות, מפתיעות ומשמחות. אתם לבטח שואלים את עצמכם “בנוגע למה”? נרמוז רק שאם בסוף השבוע האחרון עשיתם או אמרתם קצת שטויות מהולות אלכוהול, כנראה שיש לכם סיבה טובה לחייך.

 

מחקר מצא: האנשים החכמים ביותר בעולם הם גם השתיינים ה”כבדים” ביותר

המחקר, שנערך בבית הספר לכלכלה של לונדון, עקב אחר חייהם של אלפי אנשים שהגיחו אל עולמנו לפני כ-39 שנים, ומצא כי נשים אקדמאיות צורכות אלכוהול כמעט פי שניים מנשים שאינן משכילות כלל (הבדל של כ-71%). ומה לגבי הגברים? אל דאגה, גם בקרב הגברים נמצא מתאם דומה בין הנטייה לשתות אלכוהול לבין רמת ההשכלה (הבדל של כ-49%). “ככל שנשים משכילות יותר, כך סביר שישתו יותר אלכוהול וידווחו על בעיות הנובעות מדפוסי השתייה שלהן”, נכתב בדו”ח המחקר.

 

נשים משכילות שותות יותר אלכוהול
על פי המחקר – ככל שנשים משכילות יותר כך הן צורכות יותר אלכוהול

 

ממצא נוסף מפתיע ומעניין מאוד ביחס לצריכת אלכוהול

הנתונים האחרונים של ה-“NCDS” (או: “National Child Development Study“) – המכון הלאומי למחקר פיתוח הילד, שמקורו בבריטניה, מצא כי קיים קשר ברור בין רמת האינטליגנציה של הילד לבין כמות האלכוהול אותה יצרוך בשנות ה-20, ה-30 וה-40 לחייו. במחקר חולקו הילדים לסולם קוגנטיבי, כששתי קבוצות הקצה היו: “מבריקים מאוד” (IQ מעל ל-125), ו”סתומים מאוד” (IQ מתחת ל-75). כן, אכן מדובר בהבחנה קצת קשה, אך אנו מקווים שההגדרה האחרונה דווקא משעשעת אתכם. ובחזרה ישירה אל ממצאי המחקר, נמצא כי הילדים הבריטיים המבריקים מאוד משתכרים בשנים שצוינו לעיל בערך פעם בחודש, ואילו הילדים בקצה השני, כמעט וכלל לא משתכרים בימי חייהם.

 

 

האם המחקר הינו חלוץ בנוגע לסוגיית הילדים והאלכוהול?

מסתבר שלא. מחקר שנעשה בפינלנד בשנת 2013, ואסף נתונים על כ-3,000 תאומים זהים, הגיע גם הוא לממצאים דומים. במחקר נמצא כי הראשון מבין צמד התאומים הזהים שפיתח יכולת מילולית, היה גם הראשון להתנסות בשתיית אלכוהול וגם היה זה שצרך יותר אלכוהול במהלך גיל ההתבגרות. “מיומנויות שפה גבוהות מקטינות את הסבירות לדחייה חברתית. הן בעצם מגדילות את ההסתברות לקשירת קשרים חברתיים, והאחרונים מהווים מנבא לשתייה תכופה יותר בגיל ההתבגרות”, הסבירו החוקרים מפינלנד.

 

 

ומה יש למגזין הבריאות והאושר הבריטי “Psychology Today” לומר בעניין?

שם מגדירים את עניין שתיית האלכוהול כ”רומן אבולוציוני”. ככזה, בעבר בכלל לא שתו, אך היום אנו חיים בעידן של שתיית אלכוהול. לפי המגזין, עד לפני כ-10,000 שנים, הצריכה האנושית של אלכוהול לא הייתה מכוונת, אלא מקרית ואקראית. “התססה מכוונת של פירות ודגנים לשם הפקת אתנול (סם פסיכואקטיבי המצוי בכל המשקאות החריפים), התעוררה רק לאחרונה בהיסטוריה של האנושות”, אומר הפסיכולוג האבולוציוני, סאטושי קאנאזאווה, מבית הספר לכלכלה של לונדון. אז מי אמר שאין יתרונות לאלכוהול? יכול להיות שאם אתם שותים יותר, זה רק בגלל שאתם אינטליגנטיים יותר.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme